Pszczółkowe przedszkole
Strona Pszczolkowe Przedszkole wykorzystuje pliki cookies - dowiedz sie wiecej ...
Podziękowania dla rodziców
Nasi sponsorzy
Hurtownia Papiernicza Aga w Kłodnicy
Zakład Stolarski - Beniamin Grzesik
Sklep tekstylny EUREKA - Elżbieta Nowak
Silverado FUH - Janusz Korgól
Firma Handlowo-Usługowa - Adrian Baron
Wyrglas Firma Usługowa Ślusarstwo-Spawalnictwo Zbigniew Grasza
Usługi Budowlane - Dariusz Procko
Do pobrania
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
» Gości online: 1

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 29
» Najnowszy użytkownik: kowilmar1990z
Strona BIP
Język angielski
Kółko językowe - język angielski 2017/2018
Nauka języków obcych wpływa korzystnie na rozwój dzieci. Przyswajanie podstaw gramatycznych rozwija u nich umięjetności umysłowe, poprawia zdolność uczenia się, zapamiętywania i koncentracji. Uważa się, że dziecko posiada naturalne predyspozycje do nauki obcych dzwięków. Młodsze dzieci zdecydowanie lepiej radzą sobie z opanowaniem systemu fonologicznego, (czyli dźwięków) nowego języka. Ponieważ ich aparat mowy jest jeszcze elastyczny, prawdopodobne jest, że przyswoją naturalną obcą wymowę i intonację, co z kolei wpływa bardzo pozytywnie na umiejętność rozumienia ze słuchu. Im starszy uczeń, tym trudniej jest mu nabyć umiejętność rozumienia ze słuchu. Natomiast dzieci w wieku przedszkolnym stosunkowo szybko przyzwyczajają się do brzmienia obcej mowy i bez większego wysiłku uczą się rozumieć np. nauczyciela mówiącego do nich po angielsku. Dodatkowo dzieci w wieku przedszkolnym są wciąż w trakcie uczenia się języka ojczystego, a nauka dwóch języków jednocześnie (języka ojczystego i obcego) jest korzystna, gdyż podnosi dziecięcą świadomość językową oraz wpływa korzystnie na rozwój obu półkul mózgowych. Plastyczność umysłu dzieci sprawia, że przyswajanie języka staje się bardziej zbliżone do nauki języka ojczystego. Nauka ta ma również znaczne korzyści komunikacyjne, gdyż dzieci bardzo szybko akceptują fakt, że język obcy, którego się uczą również służy do komunikowania się i dlatego owa nauka nie jest dla nich sztuczna. Naturalna potrzeba komunikacji sprawia, że odpowiednio zachęcone dzieci chętnie podejmują próby wysłowienia się w języku obcym. Młodsze dzieci są znacznie mniej skrępowane i onieśmielone niż starsi uczniowie, dlatego nie odczuwają wstydu, gdy popełniają błędy lub próbują się porozumieć.

W naszym przedszkolu prowadzone jest kółko z języka angielskiego. Chętne dzieci, prócz zajęć odbywających się w poszczególnych grupach, będą miały dodatkową możliwość nauki tego języka. Zajęcia przebiegać będą w swobodnej i radosnej atmosferze aby dzieci z ochotą przyswajały przygotowane dla nich materiały. Wykorzystywane będą bajki, piosenki i gry w języku angielskim, aby w naturalny sposób oswoić dzieci z tym językiem, i ich nim zainteresować. Tylko w wśród dzieci przedszkolnych edukacja języka odbywa się w formie zabawy, co sprawia, że jest to dla nich zarówno przyjemne doświadczenie, jak i sposób na naukę bez wysiłku (co w późniejszym wieku jest często trudne do osiągnięcia).


Na pierwszych dwóch spotkaniach poznawaliśmy się wspólnie, oraz zapoznawaliśmy ze zwrotami takimi jak:"Who are you ?" (Kim jesteś?), "I am ..." , "How you feel?" (Jak się czujesz?). Dzieci miały mozliwość poznać słowa określające uczucia i emocje m.in: greate (świetnie), good (dobrze), wonderful (wspaniale). Bawiliśmy sie i tańczyliśmy przy piosenkach: "Hello!", "Hello Hello! Can You Clap Your Hands?" oraz "If You're Happy and you know it".

Nasze kolejne spotkania obfitowały w kolory. Utrwalaliśmy podstawowe kolory po angielsku. Pośród wylosowanych obrazków próbowaliśmy określić kolory rzeczy, które się na nich znajdowały. Nauczyliśmy się zwrotu "This things is .." ( ta rzecz jest..) e.g: red, blue, yellow. Zadawaliśmy sobie pytanie o nasze ulubione kolory ( What is your favourite colour? ) Bawiliśmy się za pomocą kostki dydaktycznej, oraz graliśmy z piłką w kolory, oczywiście po angielsku ;-). Tańczyliśmy i śpiewaliśmy do piosenek: "What Color is the Sky?", "Colours Song"