Table 'przedsz3_maja.fusion_smileys' doesn't exist Pszczółkowe Przedszkole - KONSPEKT ZAJĘĆ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

Podziękowania

Nasi sponsorzy

Hurtownia Papiernicza "Aga" w Kłodnicy
CASHMERE MIK Małgorzata Pietruszewska
FHU "RASTAL" Wojciech Miszkiewicz w Zdzieszowicach
Firma OP - Marek Janic
Strzelecka Spółdzielnia Spożywców - Strzelce Opolskie
Ośrodek Profilaktyki i Wspierania Rodziny w Zdzieszowicach
Sklep tekstylny "EUREKA" Elżbieta Nowak
Cukiernia "PTYŚ"
Piekarnia Osiedlowa Rafał Domeredzki Strzelce Opolskie
Hurtownia Warzyw JOKER Kędzierzyn - Koźle
Hurtownia Veto Kędzierzyn-Koźle
Łukasz Nowosielski

Księga gości

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 90
· Najnowszy użytkownik: midomidi2013

Bannery

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Zasobnik

* KONSPEKT ZAJĘĆ JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA 4 - LATKÓW
* Wróżby andrzejkowe
* Zajęcie logopedyczne
* Zajęcie z edukacji ruchowej
* Wiejska zagroda
* Żeganj zimo, witaj wiosno
* Bal w ulu
* Ćwiczenia korekcyjne
* Scenariusz zajęć korekcyjnych
* Scenariusz zajęć z j. niemieckiego
* Quiz
* W zaczarowanym zamku
* Sporty zimowe
* Jesienne ubranie
* Kto należy do mojej rodziny?
* Jesienne pejzaże
* Zajęcie logopedyczne 1
* Zajęcie logopedyczne 2
* Zajęcie logopedyczne 3
* Zajęcie otwarte
* Zajęcie logopedyczne 3
* Nauka tańca - Diobołek
* Goście w glinianym dzbanku
* Pasowanie na starszaka
* Zabawy słowami
* Język niemiecki
* Znam zasady bezpiecznego zachowania się
* Zagadki słuchowe
* Ważymy towary w sklepie
* W krainie figur geometrycznych
* Poznajemy owoce
* Na wiejskim podwórku
* Metoda W, Sherborne
* Dbamy o środowisko
* Zabawy zimowe
* Alfabet muzyczny
* Kałużyści
* Koło czy kwadrat
* Gwiazdka
* Leśna choinka
* W dzień Wigilii
* Zestaw ćwiczeń 1
* Zestaw ćwiczeń 2
* Zestaw ćwiczeń 3
* Zestaw ćwiczeń 4
* Zestaw ćwiczeń 5
* Kosmos
* Zima wokół nas
* Ziemia nasza planeta
* Zajęcie metodą W.Sherborne -2
* Zajęcie metodą W.Sherborne -1
* Zajęcie metodą R. Labana
* Zajęcie w wodzie Metodą HALLIWICKA
* Warzywa i owoce
* Zabawy i Słoneczna Biblioteka
* Wpływ gier komputerowych...
* Prawa dziecka ...
* Kara i nagroda w wychowaniu
* Mali artyści
* Jestem samodzielnym 6-latkiem
* Dziecko nieśmiałe
* Idea integracji dzieci niepełnosprawnych z pełnosprawnymi
* Postawy społeczeństwa wobec osób niepełnosprawnych i idei integracji
* Moje dziecko ma wadę postawy
* Znaczenie telewizji w życiu dziecka w wieku przedszkolnym
* Rola zabawy i zabawki w życiu dziecka przedszkolnego
* Wpływ integracji na dzieci niepełnosprawne i pełnosprawne
* Pomoc specjalna dzieciom niepełnosprawnym w praktyce
* Zaburzenia emocjonalne u dzieci

KONSPEKT ZAJĘĆ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

Temat:
-„Ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne w niskich pozycjach izolowanych oraz ćwiczenia stóp”.
Cel główny:
-Korekcja wadliwej postawy oraz likwidacja płaskostopia.
Cele szczegółowe:
- Rozciągnięcie mięśni klatki piersiowej
- Wzmocnienie mięśni grzbietu, mięśni brzucha i mięśni pośladkowych
- Przywrócenie prawidłowych warunków anatomicznych stóp
- Wzmocnienie mięśni podeszwowych stóp
- Nauka korekcji swojej postawy w staniu i w trakcie poruszania się.
Cele operacyjne dziecka: - Zna ćwiczenia korygujące postawę
- Zna i potrafi wykonać ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp
- Potrafi skorygować swoją postawę w staniu i podczas poruszania się
- Zna zabawy korekcyjne
Czas trwania zajęć: 30 minut
Przybory: szarfy, woreczki z grochem, piłeczki, drążki gimnastyczne.
Przebieg zajęć:
I.CZĘŚĆ WSTĘPNA- 7 minut
- Powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu zajęć, wskazanie osoby prowadzącej
wstępne ćwiczenia rozluźniające i rozciągające.
-Zabawa ożywiająca- „ Pająk patrzy”
-Dzieci ustawiają się w dwóch szeregach twarzą do prowadzącego, przyjmują prawidłową postawę- stoją wyprostowane ze złączonymi nogami. Prowadzący demonstruje ćwiczenia a pozostałe dzieci powtarzają:
- Huśtawka- naprzemienne wymachy prostymi rękami w górę i w dół .
- Sztangi- ręce zgięte w łokciach, ustawione w skrzydełka wykonują wyprost w górę i zgięcie w dół.
- Okienka- ręce zgięte w łokciach, złączone przed głową wykonują odwodzenie do boku i wracają do pozycji wyjściowej.
Kółeczka- dłonie na barkach, ręce wykonują krążenia do tyłu.

Wycieraczki- dłonie na barkach, ręce wykonują wyprost do boku i wracają do pozycji wyjściowej.
Przysiady.
Podskoki na palcach.
II.CZĘŚĆ GŁÓWNA- 18 minut
-Dzieci kładą się na brzuchach, nogi mają wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą.
Lot rakiety- ręce splecione na pośladkach, tułów w powietrzu,łopatki ściągnięte, pośladki napięte
Wałkowanie ciasta- ręce ustawione w skrzydełka wykonują wyprost do przodu i wracają do pozycji wyjściowej, tułów i ręce w powietrzu.
Wkręcanie żarówek- ręce wyprostowane nad podłożem wykonują ruchy rotacyjne.
Wycinanie nożyczkami- ręce pracują poziomo nad podłożem.
Obserwowanie przez lornetkę zrobioną z dłoni- łokcie w powietrzu.
Pływanie żabką- pracują same ręce nad podłożem.
Lot samolotem- ręce splecione na szyi, łokcie i tułów w powietrzu, pośladki napięte.
- Gwiazdka (pajacyk na leżąco)-wyprostowane ręce i nogi wykonują w powietrzu ruch odwodzenia i przywodzenia.
- Dinozaur- lecący pterodaktyl- ręce zgięte w łokciach, łokcie przy tułowiu, nogi zgięte w kolanach- uniesienie rąk, nóg i tułowia w górę
Dzieci obracają się na plecy, ręce splecione pod głową, łokcie szeroko, nogi zgięte i złączone, pięty razem oparte o podłogę.
Rowerek nogami.
- Mostek korekcyjny- uniesienie bioder w górę i napięcie pośladków.
- Dźwigi- wyprost nóg w górę i opuszczenie w dół.
- Obserwowanie kolan- uniesienie głowy w górę, ręce pozostają na podłożu.
- Druty- wyprost nóg w górę, rozłączenie prostych nóg,obroty stopami, złączenie nóg i opuszczenie w dół.
- Kołyska na plecach do przodu i do tyłu.
- Wachlarz- wyprost złączonych nóg w górę - odwodzenie i przywodzenie nóg w powietrzu(rozkładanie i składanie wachlarza) i opuszczenie w dół do poz. wyjściowej Dzieci siadają na złączonych piętach.
- Ukłon japoński.
Dzieci siadają po turecku.
- Ukłon po turecku.
Dzieci siadają ze zgiętymi i złączonymi przed sobą nogami.
- Dżdżownica po podłodze do przodu i do tyłu.
- Stoliczek- uniesienie bioder w górę i napięcie pośladków
- Skocznia- dziecko siedzi z nogami prostymi, oparte na dłoniach za tułowiem, unosi biodra w górę i napina pośladki.
- Dżdżownica tańczy- swobodne krążenia stóp.
- Automasaż stóp- lustereczka.
- Klaskanie podeszwami stóp.
- Zwijanie szarfy palcami stóp.
- Chwyt szarfy palcami stóp- okienko.
- Chwyt palcami stóp woreczków i przekładanie ich w inne miejsce.
- Chwyt podeszwową stroną stóp piłki – robimy kluseczki
- Turlanie kija.
- Wejście na drążek gimnastyczny podeszwową stroną stóp i zejście.
II.CZĘŚĆ KOŃCOWA- 5 minut
- Przeskoki przez drążek gimnastyczny.
- Chodzenie po drążku ze stopami skierowanymi na zewnątrz.
- Marsz na palcach; na piętach z podwiniętymi palcami; na krawędziach zewnętrznych stóp;
- Marsz z wysokim unoszeniem kolan- żołnierz.
- Zabawa korekcyjna „ Żołnierz na warcie”.
- Zabawa korekcyjna „Berek, kto ładniej usiądzie”.
- Podsumowanie pracy dzieci na zajęciach, pożegnanie.
Opracowała- mgr fizjoterapii Iwona Doszko

Komentarze

Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.01
1,840,924 Unikalnych wizyt